Administrativ assistent

Arbetsplatsbeskrivning

I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en organisation som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.

Östersunds sjukhus är ett komplett och välutrustat akutsjukhus med hög kompetens både vad gäller medicinska specialiteter och omvårdnad. Sjukhuset med 2400 medarbetare är det enda i länet, det är en fördel eftersom det möjliggör en närhet mellan de olika specialiteterna. En närhet som kommer patienterna till del.

Område Barn- och Unga Vuxna (BUV) består av Barn- och ungdomspsykiatrin, Barn- och ungdomshabiliteringen, Vuxenhabiliteringen samt Föräldra- och barnhälsan. Dessa fyra enheter är samlokaliserade centralt i Östersund.
I verksamheterna finns totalt cirka 200 medarbetare med stor bredd i kompetens och profession. Du tillhör områdets stab tillsammans med chefer, verksamhetsutvecklare, områdesassistent/chefsassistent och ytterligare en administrativ assistent som närmsta kollega.

Arbetsbeskrivning

Som administrativ assistent inom område BUV kommer du att få ett mångfacetterat och stimulerande arbete. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och består bl. a av att stå i receptionen och ankomstregistrera patienter och ta emot andra besökande till verksamheten, personal- och ekonomiadministrativa uppgifter och andra olika ärenden som verksamheten kan komma att efterfråga. Du hanterar personalens frånvaro, arbetstidsförändringar, etc. i vårat personaladministrativa system. Konterar fakturor och ser till att fakturaunderlag kommer in. Gör beställningar av material och utrustning. Ansvarar för områdets leasingbilar. Beställer resor och boende till externa gäster, och mycket annat..
Vi förväntar oss att du är serviceinriktad, tillmötesgående och har förmåga att både arbeta självständigt och vara drivande men även kunna samarbeta väl med övriga administratörer och medarbetare inom området. Ett bra stöd i arbetet får du av områdesassistent.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete och/eller receptionsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personalsystemet Heroma. Erfarenhet av fakturahantering är meriterande. Likaså är goda IT kunskaper meriterande för tjänsten. B körkort är ett krav.
Som person är du noggrann, strukturerad, lyhörd med ett gott ordningssinne och med en mycket god administrativ förmåga. Utifrån givna ramar kommer du att behöva göra egna prioriteringar och ta egna initiativ.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Andra uppgifter

Som sökande ska du uppvisa utdrag ur belastningsregistret i samband med erbjudande av tjänst.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid,
Tillträde: Anställningsform: Tillsvidare 100%. Arbetstider måndag till fredag. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Tillsättning kan ske innan ansökningstidens slut
Avslutning:

Kontaktpersoner

Namn: Mikael Lec-Alsen
Verksamhetschef
Telefon: 070 317 64 69
Email: mikael.lec-alsen@regionjh.se
Namn: Pernilla Darth
Områdesassistent
Telefon: 063-15 46 65
Email: pernilla.darth@regionjh.se

Fackliga kontaktpersoner

Namn: Gunvi Dahlström
Vision
Telefon: 070 587 43 07
Email: gunvi.dahlstrom@regionjh.se

Ansökan

Referensnummer: Persr/275/2024
Sista ansökningsdag: 2024-05-01

Ansök nu

.