Foto med utsikt och Region Jämtland Härjedalens logotyp
Folkhälsa, sjukvård och tandvård
Politik och insyn
Jobb och utbildning
Kultur
Forskning och utveckling
Om oss
Innehåll

Om du inte är nöjd med vården

Om du inte är nöjd med vården bör du först ta upp problemet med den personal du har haft kontakt med. Löser sig inte problemet då kan du vända dig till ansvarig läkare eller verksamhetschef. Du kan också vända dig till patientnämndens kansli. Kansliet kan ge råd och information om vilka möjligheter som finns att gå vidare med ditt ärende.

Beroende på vad dina klagomål gäller kan du även kontakta Inspektionen för vård och omsorg (IVO), Patientförsäkringen LÖF eller Läkemedelsförsäkringen. 

Om dina synpunkter gäller kommunens hälso- och sjukvård kan du vända dig till kommunens sjuksköterska med särskilt medicinskt ansvar (MAS).

Sidansvarig:Agneta Ingvarsson, tel: +4663147560, e-post: agneta.ingvarsson@regionjh.se.

Hittar du fel eller har synpunkter på innehållet, meddela

Senast uppdaterad 2013-11-04.

Gå direkt till...

E-tjänsterlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Vägvisarenöppnas i nytt fönster
ISO 14001 -  EMAS
1177 Vårdguiden
Logga in på 1177 Vårdguiden
Våra E-tjänster
LEVNADSVANOR - Testa dina här!
Ladda ner HPV-appen
Upptäck stroke i tid. Gör AKUT-testet på strokekampanjen.se nu!
Din nya ungdomsmottagning - umo.se
Mobilisering mot droger

Region Jämtland Härjedalen

Box 654

831 27 Östersund

Tel: 063-15 30 00

jllwwwext2 · 4.2.2 · 27/05 11:57